Digital Designer at Crisp

Crisp is de supermarkt-app waarmee je heel gemakkelijk producten in huis haalt vol smaak, volop in het seizoen, voor een goede prijs en zonder onnodige toevoegingen. Onze missie is beter eten bereikbaar te maken voor meer mensen. En daarbij kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Gelanceerd in 2018, gesteund door het grootste startkapitaal in jaren, is Crisp inmiddels één van de snelstgroeiende scale-ups van Europa.

Maak jij designs waarvan het water je in de mond loopt? Als Digital Designer werk je aan de app en website van een prijswinnend bedrijf met impact op de wereld om ons heen. Met ons team maak je aansprekende designs waarmee ons merk het best tot zijn recht komt.

Wat je gaat doen

Als Digital Designer (0.7-0.8 FTE) ben je een belangrijk creatief en strategisch onderdeel van ons Brand team. Je specialiseert je in het ontwerp van statische en soms bewegende visuals voor een verscheidenheid aan digitale kanalen, zoals user interfaces (UI) voor web en app. 

Je werkt in dedicated team binnen Crisp dat verantwoordelijk is voor de productie van alle brand content, inclusief campagnes, fotografie, en copy. Je zet behoeftes van gebruikers aan de hand van brand guidelines om naar een sterk visueel ontwerp. Daarnaast werk je direct aan ons merk door bij te dragen aan het (digital) design system binnen Crisp.

Als je aan de UI van onze app werkt doe je dit in nauwe samenwerking met de Product Designer en Head of Product. Je rapporteert rechtstreeks aan de Art Director.

Dit ben jij 

Als ideale kandidaat bouw je inmiddels op de nodige kennis en ervaring die je kunt overdragen, maar bent nog steeds eager om te leren in een snel ontwikkelende omgeving. Je herkent je in het volgende profiel:

  • 3 – 4 jaar ervaring als Digital Designer, Brand Designer, of Visual Designer, bij een agency of in een dynamische omgeving zoals een scale-up
  • Je levert graag werk dat ‘pixel perfect’ is, en hebt een kritische en open houding
  • Je bent gepassioneerd over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van (digital) design
  • Je houdt van goed en lekker eten
  • Sterk gevoel (en oog) voor: typografie, beeldtaal, kleurgebruik en compositie
  • Goede communicatie skills, je kunt anderen meenemen in jouw visie en design keuzes onderbouwen
  • Diepgaande kennis van de Adobe Creative suite en Sketch (en Abstract en Figma voor bonuspunten)
  • Ervaring met motion design (animaties, transities, video) is een sterke pre
  • Beschikbaar voor minimaal 28 – 32 uur per week
  • For non-native applicants: please share your reference level in Dutch with us. Level C1 or C2 (fluent) is required.

Wat wij bieden

  • Werken aan een merk dat al verschillende prijzen heeft gewonnen, onder meer een SpinAward voor Design
  • Een high-profile team met talenten met zeer diverse achtergronden en ervaring in het bouwen en schalen van ondernemingen.
  • Een uitdagende omgeving met grote verantwoordelijkheden.
  • De kans een bijdrage te leveren aan de bouw van een bedrijf dat het voedselsysteem in Europa gaat veranderen.
  • Leren en ontwikkelen met de Crisp University.
  • Korting op je Crisp boodschappen.
  • Gemotiveerde collega’s die openheid, bescheidenheid en excellent werken hoog in het vaandel hebben staan.
  • Een kantoor in de Pijp in Amsterdam en tijd om je collega’s te leren kennen: gezellige vrijdagmiddagborrels, events en proeverijen.

Or return home