Data Scientist at Crisp

Crisp is de supermarkt-app waarmee je heel gemakkelijk producten in huis haalt vol smaak, volop in het seizoen, voor een goede prijs en zonder onnodige toevoegingen. Onze missie is beter eten bereikbaar te maken voor meer mensen. En daarbij kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Gelanceerd in 2018, gesteund door het grootste startkapitaal in jaren, is Crisp inmiddels één van de snelstgroeiende scale-ups van Europa.

Ben je geobsedeerd door data en los je graag complexe puzzels op? Als Data Scientist werk je aan een brede set van analytische vraagstukken binnen Crisp, gericht op strategie, groei, operations of klantervaring. Je bent onderdeel van een snelgroeiend bedrijf met impact.

Als Data Scientist ben je verantwoordelijk voor een diversiteit aan analyses binnen Crisp. Je werkt als onderdeel van het Analytics team in een extreem datarijke omgeving met ervaren managers uit verschillende disciplines.

Je structureert, analyseert, en modelleert data om deze te vertalen in inzichten.Je zoekt naar nieuwe mogelijkheden voor groei, en analyseert de impact van deze initiatieven en maakt die waar nodig breed beschikbaar. Je helpt collega’s, bijvoorbeeld in het marketingteam, om meer data-gedreven te werken.

Bij Crisp krijg je alle ruimte om te ontwikkelen: in de breedte of in de diepte. Je leert graag en denkt graag in kansen en mogelijkheden.

Dit ben jij 

Als ideale kandidaat bouw je inmiddels op de nodige kennis en ervaring die je kunt overdragen, maar je bent eager om te leren in een continu ontwikkelend vakgebied. Je herkent je in het volgende profiel:

  • 3-6 jaar werkervaring in een rol als data/strategy consultant of als data scientist/business analyst in een scale-up.
  • Afgeronde WO-studie in een technische, marketing, (bedrijfs)economische, of beta-richting.
  • Nieuwsgierig, statistisch en wiskundig onderlegd, en hebt ervaring met modelleren.
  • Ervaring met SQL, en kennis van Python of R.
  • Bij voorkeur ervaring met marketing-retentie, en onderwerpen als CRM/CLM en Customer Lifetime Value.
  • Bij voorkeur kennis van data-gedreven marketing en tracking van online marketingkanalen (social, video, tv).
  • Je schrijft en spreekt vloeiend Nederlands en Engels.

Wat wij bieden

  • Een high-profile team met talenten met zeer diverse achtergronden en ervaring in het bouwen en schalen van ondernemingen.
  • Een uitdagende omgeving met grote verantwoordelijkheden.
  • De kans een bijdrage te leveren aan de bouw van een bedrijf dat het voedselsysteem in Europa gaat veranderen.
  • Leren en ontwikkelen met de Crisp University.
  • Korting op je Crisp boodschappen.
  • Gemotiveerde collega’s die openheid, bescheidenheid en excellent werken hoog in het vaandel hebben staan.
  • Een kantoor in de Pijp in Amsterdam en tijd om je collega’s te leren kennen: gezellige vrijdagmiddagborrels, events en proeverijen. 

Or return home